Bouwconflict

Kies een mediator voor een opbouwende oplossing: Onlangs ben ik benaderd om te bemiddelen in een hoogoplopende discussie tussen een aannemer en de koper van een nieuwbouwwoning. Het onderlinge vertrouwen tussen beiden was volledig verdwenen.De woning was begin 2014 opgeleverd. Maar na de ingebruikname bleef de de koper klagen over de badkamerradiator, die volgens zijn zeggen onvoldoende of helemaal niet warm werd. De koper weigerde daarom de oplevertermijn van enkele tienduizenden euro’s te betalen aan de aannemer.

Tijdens mijn eerste, gratis, kennismakingsgesprek met de koper en de aannemer werd vastgesteld dat de verwarmingsinstallatie conform overeenkomst was voorzien was van een energiezuinige CV-ketel, van vloerverwarming en van een badkamerradiator met thermostaatkraan. Maar door de afgegeven warmte van de vloerverwarming werd ede thermostaatkraan van de badkamerradiator langzaam dichtgeknepen.
Na ons overleg bleek de oplossing voor dit bouwconflict simpel: de aannemer heeft de  thermostaatkraan vervangen voor een ‘gewone’ kraan; de koper kan nu zelf de temperatuur in de badkamer regelen, onafhankelijk van de vloerverwarming. Het bouwdepot is na deze bemiddeling vrijgegeven. En een gang naar de raad van arbitrage werd voorkomen.

Heeft u ook een voortdurende discussie met een aannemer over uw verbouwing of nieuwbouwwoning, aarzel dan niet om contact op te nemen met mij als Quickmediator. Het eerste gesprek of advies is geheel gratis, en een snelle, voordelige oplossing is dan wellicht snel gevonden.

Peter van Essen
Mediator QM-geregistreerd®

06 51 12 23 25
peter@quickmediator.nl